fredag den 25. maj 2012

Tekst analyse. Mikkel's stil!

De uforgemmlige mord!!!


Jeg har læst Mikkel's stil. Jeg skal så lave en Tekstanalyse. Her er linket på hans stil: http://www.mikkel9955.blogspot.com/2012/03/de-uforglemmelige-mord_26.html.
 
Referat:
Den her Krimi handler om at, der to tvillinger Lars og Lasse. De kommer op at skændtes med deres ven Michael. 7 år efter dræber ´Lasse, "Michael". Lasse begynder at dræbe flere, han gemmer dem på Pauls Køkken. Til sidst, er det ikke Lasse som dræber, det er en anden, men HVEM?. Mordene myrder flest gange og dagen, end om aftnen. 

Berettermodel:

Vurdering:

Jeg syntes at Mikkel har skrevet en god historie, det var en meget kort historie, men der var god handling. Jeg forstod ikke helt hvad grunden, til at Lasse dræber alle disse mord, der var nogle grunde, eks. den med at Michael, gik ud efter ham med en kniv, den forstod, men resten, kunne jeg ikke helt forstå.. ´Jeg syntes at starten var god, det var allerede spændene fra starten af, og til sidst slutter den med en brav. I historien, var der næsten ingen, fejl, kun nogle svære fejl. Det er rigtig rigtig rigtg Godt klaret af dig Mikkel. I karakter, vil jeg give mikkel ""10"" med pil opad. Det er jo meget god. Jeg håber Mikkel fortsætter med at skrive sine stile på den måde. KH. Kübra. Ps. det er en af de bedste historier, jeg har læst. Mikkel du er den bedste dreng, jeg har mødt, til at skrive stile!! :)

Personkarakteristik:

Morder: Lasse. 11 år og 18 år. Flad person.
Offer: Michael, og mange andre. 11 år og 18 år. Flad person.
Tvillingbror: Lars, Lasses bror. 11 år og 18 år. Flad person.
Vidne: Køkkenchef Paula. Flad person.
Søster: Tina (Michaels søster). Flad person.
Politibetjent: Kommisær Kalle. Fald person.
Politihund: Brown. Flad person.
Far: Jens Tinas og Michaels far. Flad person.
Mor: % navn, Lars og Lasses mor. Flad person.
Mor: % navn Tinnas og Michaels mor. Flad person.


Mikkel har ikke beskrevet personerne, så grundigt. Jeg ville sige at det var en flad Personkarakter. Ellers
godt skrevet og beskrevet. Vi får ikke særlig meget at vide, om miljøet, og stederne, og tiderne.
Det første mord er inde i et våben skur. Alle de andre mord, er der ikke blevet nævnt nogle steder
eller tider, offeret er blevet dræbt. Jeg syntes, Mikkel gik meget op i at det skulle hænge sammen, istedet
for beskrivelse, men det er også en ny og god måde at skrive på. :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar