fredag den 29. august 2014

10 minutters stilhed

Idag starteden klassen op med, nogle række øvelser, for at varme kroppen op. De første øvelser var nogle øvelser, hvor vi konkurrerede mod nogle fra klassen. Den sidste øvelse, var mest interessant, efter min mening. Vi blev bedt om at sidde/stå et sted alene på naturlegepladsen, så vi skulle sprede os ud. Vi skulle finde et sted, som var rart, og et sted hvor de andre fra klassen ikke kunne ses. Da Søren råbte: "Nu". Skulle vi, sidde/stå det sted, i 10 minutter, efter vores egen tælleevner, eller hvordan man nu havde tænkt sig at 10 minutter skulle gå. Vi havde ingen form for ur, så vi skulle selv kontrollere tiden. Efter de 10 minutter, efter ens egen mening, skulle man komme over til "mødepladsen" hvor søren sad og tog tid. 

Jeg fandt selv et sted, hvor man kunne sidde, fordi det føles mest behageligt at sidde. Jeg sad på en stor sten og havde udsigten til den store græsplæne, hvor der var nogle andre elever fra en anden klasse, som havde idræt. Hvilket forstyrrede mig lidt, med at koncentrer mig om tiden. Men jeg talte i de første 4 minutter normalt, men resten af tiden, begyndte jeg at tælle hurtigere, fordi jeg blev utålmodig. Det endte med at jeg kom op på mødepladsen, da der kun var gået 7 minutter. Jeg var blevet for utålmodig, og havde talt alt for hurtigt, det var hele 3 minutter fra. Men da jeg talte, trak jeg græsstrå op fra jorden, hvert sekund, det var den metode jeg brugte, men den virkede vist ikke så godt. Efter nogle minutter, kom de fleste fra klassen, op til mødestedet, der var nogle der kom næsten præcis efter 10 minutter. Andre efter 10 minutter. Så det var forskelligt fra hver person. Jeg synes også det viste hvilken person man var. E.k.s. mig jeg er ret utålmodig, og det har jeg altid været. Det overrasker mig ikke at jeg kom før tid.
Jeg synes det var en virkelig god øvelse, fordi man fik tænkt, man fik spekuleret. Altså man lagde mærke til hver eneste græsstrå, sten, små krybdyr. Det plejer man ikke lige nå man holder sin telefon, eller sidder på computeren o.s.v.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar