tirsdag den 23. oktober 2012

Hjemkundsskab Madpakker!:)

Hej alle:)

Jeg fik en opgave af min lærer og den gik ud på at jeg skulle spørge mine forældre og bedsteforældre hvad de spiste af madpakken dengang de gik i skole:) Jeg laver sådan en liste og skriver udfra hvad de spiser.!

Mor: Min mor ynglings kan hun huske var en rugbrøds klap sammen mad med spegepølse i. Eks. spiste hun guleroder, agurker,æbler,peberfrugt,bananer:), og næsten alt frugt:) HUn spiste også broccoli og blomkål!!!;)



Far: Min far boede i Tyrkiet på det tidspunkt han gik i skole, og dernede siger han at han tog hjem og spiste sin frokost, og det var typisk kylling,suppe,salat, eller ris:) Han spiste varme retter:) Men da han kom til Danmark som 15 årig gik han i sprogskole og da spiste han i kantiner.




Farfar: Min farfar kunne ikke huske det, men han sagde at han godt kunne lide salater med masser af grøntsager i:)



Farmor: Min farmor spiste tit i kantinen, og det var ofte varmt mad, som eks. Suppe, kylling, og andre slags varmt mad:)


Mig:

Jeg spiser tit Et rugbød som jeg skære til to halve og klapper sammen med endten: Tunsalat,spegepølse!:) jeg får tit agurk, og guleroder med og æbler og andre frugter:)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar